Ontwikkel een crisiscommunicatie-aanpak

Crisiscommunicatie is reputatiemanagement. Het kost vaak jaren om een sterke reputatie of een sterk imago op te bouwen. Maar een slechte behandeling van een crisis kan een zorgvuldig opgebouwd imago in één klap vernietigen. Imagoschade ontstaat meestal niet door een crisis zelf, maar kan ontstaan door de wijze waarop organisaties met een crisis omgaat. Slechte en onhandige communicatie (veelal reactief in plaats van proactief) onder extreme druk en stress is vaak de oorzaak van een smet op de reputatie. Communicatie tijdens calamiteiten of crises kunnen je reputatie aantasten maar ook versterken.

Wij zijn gepokt en gemazeld in de praktijk van crisiscommunicatie. Wij helpen bij het ontwikkelen van een crisiscommunicatie-aanpak als onderdeel van het calamiteitenplan. Wij helpen bij het verhogen van crisisbewustzijn, preventieve maatregelen en het beperken schade bij een crisis.

Een calamiteit kan door zwakke communicatie gemakkelijk uitgroeien tot een crisis waarbij de regie over de eigen communicatie volledig wordt verloren. Wij handelen en ondersteunen bij calamiteiten zoals bij negatieve media-aandacht als gevolg van incidenten (zorg), een medische fout, product recalls, fraude, reorganisatie, sluiting of een staking/actie.

Interesse?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Crisiscommunicatie..

contact opnemen
Kemira

Kemira

In samenwerking met Falck Risc heeft Van Dantzig Communicatiepartners een crisiscommunicatietraining verzorgd voor Kemira Rotterdam BV.

Lees verder

Van Dantzig Communicatie Partners maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Meer informatie in de disclaimer en privacyverklaring.

cookies accepteren