In tijden van een crisis verdient de specifieke communicatie met de media bijzondere aandacht. Van een organisatie wordt verwacht dat deze snel, open en eerlijk communiceert als er wat aan de hand is. Dat is het uitgangspunt. Maar deze communicatie moet wel zorgvuldig gebeuren. De boodschappen in de media moeten kloppen en recht doen aan de situatie. Een organisatie moet zelf de regie houden over de wijze waarop over de organisatie bericht wordt, om te voorkomen dat speculaties en onjuiste berichten tot problemen gaan leiden. Het adequaat en tijdig communiceren bij een crisis draagt bij aan de goede reputatie van een organisatie.
In andere tijden, als er geen crisis is, ook dan is zorgvuldig communiceren met de media essentieel. Een goede voorbereiding is belangrijk, duidelijke doelen en een goed geformuleerde aanpak. De boodschap moet passen bij het medium, moet actueel en nieuwswaardig zijn om maar een paar criteria te noemen. Welke media benaderen we? Organiseren we een persconferentie of sturen we een persbericht? Doen we jaarlijkse persbriefings over een specifiek onderwerp waarover we ook whitepapers gaan schrijven?
Van Dantzig Communicatiepartners ondersteunt veel opdrachtgevers bij de perscommunicatie.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Perscommunicatie..
contact opnemenIn samenwerking met Falck Risc heeft Van Dantzig Communicatiepartners een crisiscommunicatietraining verzorgd voor Kemira Rotterdam BV.
Lees verder