Een organisatie of bedrijf wil een beeld uitstralen en een plek innemen in de hoofden harten van klanten en relevante doelgroepen. Het streven is een voorkeurspositie ten opzichte van collega-aanbieders in de markt.
Positioneren begint bij het verwoorden en vaststellen van visie, missie en kernwaarden. Daarbij moeten drie kernvragen worden beantwoord:
En… hoe en met welke communicatie(middelen) gaan we dat uitdragen?
De eerste stap is een stakeholdersonderzoek om vast te stellen hoe de betrokkenen en belanghebbenden over de organisatie denken. Door middel van een door ons ontwikkelde positioneringssessie stellen we met het betrokken management de visie, missie en kernwaarden vast. Deze vertalen wij in heldere kernboodschappen over de organisatie, het maatschappelijke belang, de kernwaarden en dienstverlening. Vanuit de vastgestelde organisatiestrategie vertalen we deze in een corporate positioneringsplan voor de middellange termijn.
Een strategische communicatieplan voor R-net; een netwerk van hoogwaardig openbaar vervoer in de randstad.
Lees verder