Het opbouwen en bewaken van een solide reputatie maakt een organisatie sterk en aantrekkelijk. Herkenbaar met producten, diensten en service maar ook met maatschappelijke betrokkenheid. Dit bepaalt de aantrekkelijkheid voor klanten, stakeholders maar ook voor nieuwe medewerkers.
Wij helpen deze reputatie te bouwen en te beschermen. In voorspoed en tegenspoed. Reputatiemanagement begint met het vaststellen van het beeld bij stakeholders en klanten. Klopt dit beeld met wat wij zelf hebben? Strookt dit met de strategie en gewenste positionering? Hiervoor voeren wij stakeholdersonderzoek uit.
Stakeholders en doelgroepen verwachten dat de maatschappelijke betekenis aansluit op hun belangen en dat willen ze ook zien. Dit kan door hierover actief te communiceren en stakeholders daarin te betrekken. Stakeholdersmanagement: voor het gestructureerd communiceren met stakeholders.
Wij helpen om specifieke waarden of kernboodschappen intern en extern te verwoorden en te benadrukken in de communicatie ten behoeve van de reputatie.
Organisaties hebben een visie over bepaalde onderwerpen of ontwikkelingen. Deze meningen en visie lenen zich bij uitstek voor profileringsdoeleinden. Wij helpen organisaties om via (vak)media of op daarvoor geschikte mediaplatformen boodschappen geloofwaardig uit te dragen. Onze pr-adviezen en presentatietrainingen helpen je daarbij.
Ongewenst en ongepast gedrag krijgen steeds meer aandacht. Integer gedrag van alle medewerkers is een belangrijke pijler voor de reputatie. Daarom ontwikkelde VDCP dilemmatraingingen.
Lees verder