Bij omgevingscommunicatie of stakeholdersmanagement gaat het om in gesprek komen – en blijven – met stakeholders en doelgroepen die voor de organisatie van belang zijn. Wij helpen om een communicatieprogramma op te zetten om met omwonenden en belangrijke stakeholders in contact te komen en te blijven. De communicatie-inzet richten wij op een geloofwaardige interactie met de omgeving van de organisatie. Draagvlak en begrip voor projecten, beleidsbesluiten en noodzakelijke maatregelen ontstaat als bewust contact wordt gezocht met belanghebbenden.
Wij helpen met het in kaart brengen van betrokkenen en belanghebbenden en de wijze van communiceren die het beste bij hen past. Vooral bij projecten waarbij direct omwonenden en gemeenten betrokken zijn, is omgevingscommunicatie van belang. Communiceren met in plaats van over bewoners, winkeliers, ondernemers, belangengroepen.
We luisteren naar de doelgroepen, brengen behoeften in kaart en stemmen de communicatie daarop af. Uiteindelijk zal de realisatie van een (bouw)project of beleidsmaatregel soepel verlopen en minder weerstand oproepen bij de uitvoering. Tijdig en op maat communiceren is hierbij het uitgangspunt.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Omgevingscommunicatie..
contact opnemenOngewenst en ongepast gedrag krijgen steeds meer aandacht. Integer gedrag van alle medewerkers is een belangrijke pijler voor de reputatie. Daarom ontwikkelde VDCP dilemmatraingingen.
Lees verder